Perancangan Animasi Edukatif Membaca dengan Model Iteratif System Development Live Cycle (SDLC)
DOI:
https://doi.org/10.37012/jtik.v9i2.1582Abstract
References
Karo-karo, I. R., & Rohani, R. (2018). Manfaat Media Dalam Pembelajaran. Axiom, VII(1), 91–96.
Kristiani, Niluhb (2020). Pengembangan Bahan Ajar Berbantuan Media Film Animasi Edukatif Untuk Anak Usia Dini., repo.undiksha.ac.id, https://repo.undiksha.ac.id/ id/eprint/4469
Lubis, B. O., & Salim, A. (2016). Aplikasi Android Untuk Menentukan Jarak Terpendek Antar Terminal di Jakarta. SENSITif 2016, April, 87–100.
Lubis, B. O., Taufiq, G., Salim, A., & Santoso, B. (2020). Penerapan Model Iteratif pada Animasi Edukatif Pengenalan Aksara Mandailing sebagai Pelestarian Warisan Budaya Bangsa. SATIN - Sains Dan Teknologi Informasi, 6(2), 34–45. https://doi.org/10.33372/stn.v6i2.665
Marinda, L. (2020). Teori Perkembangan Kognitif Jean Piaget Dan Problematikanya Pada Anak Usia Sekolah Dasar. An-Nisa’ : Jurnal Kajian Perempuan Dan Keislaman, 13(1), 116–152. https://doi.org/10.35719/annisa.v13i1.26
Muhtar, N. A., Nugraha, A., & Giyartini, R. (2020). Pengembangan Media Pembelajaran IPA berbasis Information Communication and Technology (ICT). PEDADIDAKTIKA: Jurnal Ilmiah Pendidikan Guru Sekolah Dasar, 7(4), 20–31. https://doi.org/10.17509/pedadidaktika.v7i4.26455
Pratala, C. T., Asyer, E. M., Prayudi, I., & Saifudin, A. (2020). Pengujian White Box pada Aplikasi Cash Flow Berbasis Android Menggunakan Teknik Basis Path. Jurnal Informatika Universitas Pamulang, 5(2), 111. https://doi.org/10.32493/informatika.v5i2.4713
Rosa, A. S., & Shalahuddin, M. (2013). Rekayasa Perangkat Lunak Terstruktur dan Berorientasi Objek. Informatika.
Rupnidah, R., & Suryana, D. (2022). Media Pembelajaran Anak Usia Dini. Jurnal PAUD Agapedia, 6(1), 34. http://file.upi.edu/Direktori/FIP/JUR._PGTK/197010221998022-CUCU_ELIYAWATI/MEDIA_PEMBELAJARAN_ANAK_USIA_DINI-PPG_UPI.pdf
Salim, A., Lubis, B. O., Jefi, J., Atmaja, J., & Fibriany, F. W. (2021). Perancangan Sistem Informasi Layanan Umroh Pada Pt. Galang Saudi Tourism Jakarta Berbasis Website. Bina Insani Ict Journal, 8(1), 1–11.
Santoso, B., & Lubis, B. O. (2019). Aplikasi Peminjaman dan Pengembalian Koleksi Museum Sejarah Jakarta Berbasis pada Dinas Pariwisata dan Kebudayaan DKI Jakarta. Sintak 2019, 145–157. https://unisbank.ac.id/ojs/index.php/sintak/article/ view/7579
Suhendar, A., & Mustofa, Z. (2014). Media Pembelajaran Mengenal Bentuk Dan Warna Berbasis Multimedia Pada Ra Al A’raaf. ProTekInfo(Pengembangan Riset Dan Observasi Teknik Informatika), 1(September), 68–70. https://doi.org/10.30656/protekinfo.v1i0.35
Sukamto, R. A., & Shalahuddin, M. (2018). Rekayasa Perangkat Lunak Terstruktur dan Berorientasi Objek Edisi Revisi. Informatika.
Syaputra, H. F., & Lubis, B. O. (2015). Sistem Informasi Pembelian Rumah Kredit Berbasis Web. Seminar Nasional Inovasi Dan Tren (SNIT) 2015, 125–133. http://seminar.bsi.ac.id/snit/index.php/snit-2015/article/view/125/123
Zhufora, HA, Lukitasari, EH, & Anwar, AK (2019). Perancangan Animasi Motion Graphic Edukatif Tentang Stop Bullying untuk Anak-Anak., repository.usahidsolo.ac.id, http://repository.usahidsolo.ac.id/401/
Downloads
Published
Issue
Section
Citation Check
License
Jurnal Teknologi Informatika dan Komputer allows readers to read, download, copy, distribute, print, search, or link to the full texts of its articles and allow readers to use them for any other lawful purpose. The journal allows the author(s) to hold the copyright without restrictions. Finally, the journal allows the author(s) to retain publishing rights without restrictions Authors are allowed to archive their submitted article in an open access repository Authors are allowed to archive the final published article in an open access repository with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
Jurnal Teknlogi Informatika dan Komputer is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.