Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Harga Terhadap Kepuasan Pelanggan (Studi pada Transportasi Online GRAB, Jakarta)
DOI:
https://doi.org/10.37012/ileka.v3i1.990Abstract
This study aims to determine: 1) the effect of service quality on customer satisfaction. 2) the effect of price on customer satisfaction. 3) the effect of service quality and price simultaneously on customer satisfaction. The type of research used in this research is quantitative research using survey methods. The sampling technique is the Nonprobability sampling method, namely the accidental sampling technique. The number of respondents is 100 people. The instrument testing technique in this research is Validity and Reliability Test, while the data analysis technique uses Multiple Linear Regression analysis, Classical Assumption Test, and Descriptive Analysis. The results showed that: 1) Service quality had a partial effect on customer satisfaction. 2) Price has a partial effect on Customer Satisfaction. 3) Service Quality and Price have a simultaneous effect on Customer Satisfaction.
References
Alma, Buchari. (2007). Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa. Bandung: Alfabeta.
Andy Gunawan (2018). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Harga Trasportasi Online Grab Terhadap Kepuasan Pelanggan Mahasiswa Manajemen Unismuh Makassar.
Ghozali, Imam. (2011). Aplikasi Analisis Multivariate Dengan Program SPSS. Semarang: Badan Penerbit Universitas Diponegoro.
Ghozali, Imam. (2018). Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program IBM SPSS 25. Badan Penerbit Universitas Diponegoro: Semarang
Gilang Fhitryan Widsya Pratama (2017). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan Jasa Taksi Berbasis Online (Grabcar) Pada Mahasiswa Universitas Sumatera Utara
Irham Hafidz (2018). Pengaruh Harga, Kualitas Pelayanan Dan Promosi Terhadap Keputusan Konsumen Dalam Memilih Grab Bike di Kota Malang
Kotler, P dan Amstrong, G (2012) Prinsip-Prinsip Manajemen edisi 13 jilid 1. Jakarta: Erlangga.
Kotler, P dan Keller, K. L (2012), Manajemen Pemasaran edisi 13 jilid 1. Jakarta: Erlangga.
Lewis dan Boom (2012), Service, Quality & Satisfaction. Edisi ke 3, Fandy Tjiptono & Gregorius Chandra, Yogyakarta: Penerbit Andi
Lupiyoadi (2013), Manajemen Pemasaran Jasa Berbisnis Kompetensi edisi 13. Jakarta: Salemba Empat.
Lupiyoadi, (2013), Manajemen Pemasaran Jasa. Jakarta: PT. Salemba Empat.
Maholtra, K. Naresh. (2009). Edisi Bahasa Indonesia. Jilid 1. Riset Pemasaran, Pendekatan Terapan. Jakarta: PT. Indeks.
Mar’ati, Nafisa Choirul. (2016). Pengaruh Kualitas Layanan dan Harga terhadap Kepuasan Pelanggan Jasa Transportasi Ojek Online (Studi pada Konsumen Gojek di Surabaya). Jurnal. Program Studi Pendidikan Tata Niaga, Fakultas Ekonomi, Universitas Negeri Surabaya.
Parasuraman, A. Valerie. (2001). (Diterjemahkan oleh Sutanto) Delivering Quality Service. New York: The Free Press.
Rini Sugiarsih Duki Saputri (2019). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Harga terhadap Loyalitas Pelanggan Grab Semarang.
Sugiyono. (2011). Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Sugiyono. (2013). Metodologi Penelitian Manajemen. Bandung: Alfabeta.
Sugiyono. (2013). Statistik Untuk Penelitian. Bandung: Alfabeta.
Tjiptono, F (2012). Mewujudkan Layanan Prima. Yogyakarta. Andi Publisher.
Werang, Basilius Redan. (2015). Pendekatan Kuantitatif Dalam Penelitian Sosial. Yogyakarta: Calpulis.
Widjaja, A. E., & Indrawati, L. (2018). Pengaruh Lokasi, Harga, Promosi, Dan Kualitas Pelayanan terhadap Keputusan Menggunakan Ojek Online. Jurnal Bisnis Terapan.
www.grab.com Diakses Pada Tanggal 2 Maret 2021
www.kaskus.com Diakses Pada Tanggal 2 Maret 2021
www.oto.detik.com Diakses Pada Tanggal 1 Maret 2021
www.websindo.com Diakses Pada 1 Maret 2021
Downloads
Published
Issue
Section
Citation Check
License
Jurnal Ilmu Ekonomi Manajemen dan Akuntansi (ILEKA) Universitas Mohammad Husni Thamrin allows readers to read, download, copy, distribute, print, search, or link to the full texts of its articles and allow readers to use them for any other lawful purpose. The journal allows the author(s) to hold the copyright without restrictions. Finally, the journal allows the author(s) to retain publishing rights without restrictions Authors are allowed to archive their submitted article in an open access repository Authors are allowed to archive the final published article in an open access repository with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
Jurnal Ilmu Ekonomi Manajemen Akuntansi (ILEKA) Mohammad Husni Thamrin is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.